Haber

İlk yerli seri üretim askeri kara aracı motorunun adı açıklandı, sevkiyatı başladı

Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine girmek üzere Türk mühendisleri tarafından tasarlanıp geliştirilen ilk seri üretim yerli ve milli motora “Tuna” adı verildi ve ilk motorlar sevk edildi.

Tuna motorunun ilk sevkiyatı için BMC Power’ın Arifiye tesislerinde düzenlenen törene Savunma Sanayii Başkanlığı yetkilileri, projede yer alan alt yüklenici firma temsilcileri ve BMC Power çalışanları katıldı.

Savunma Sanayii Cumhurbaşkanlığı Başkan Yardımcısı Celal Sami Tüfekçi törende yaptığı konuşmada, motorun seri tesliminin Türk savunma sanayisinin nasıl bir takım olabileceğini Türkiye’ye ve dünyaya göstermesi açısından değerli olduğunu söyledi.

Yüksek teknolojili ve katma değerli üretimde “yapamayız” anlayışının çok gerisinde kaldığını söyleyen Tüfekci, “Bu teslimatla kendi tasarım ve üretim yeteneklerimizle neler yapabileceğimizi gösteriyoruz” dedi. dedim.

Tüfekci, bu motorlarla güçlendirilecek platformlardan başlayarak başta Altay tankı olmak üzere yerli ve milli platformların Batu, Utku, Azra gibi motor projeleriyle güçlendirileceğini belirtti.

“Kalp neyse, motor da odur”

BMC İcra Kurulu Üyesi ve Kıdemli Müdürü Murat Yalçıntaş, BMC’nin 1964 yılında başlayan hikayesinde yeni bir zirveye ulaşıldığını vurguladı.

“Tasarımı ve parçaları başkasına ait olan motorları tasarlayıp üretirken, tasarımı ve aşağı yukarı tüm kritik parçaları bize ait olan bir motor tasarlayıp üretir hale geldik.” Yalçıntaş, “İnsanda gönül nedir, bir araçta motor ve güç grubu vardır. Bir askeri platformun motorunu yerli olarak üretebilmek büyük bir onur. Bu da kimsenin empoze edemeyeceği anlamına geliyor. motorların kullanımına, monte edildikleri platformlara dair herhangi bir şey.” terimleri kullandı.

BMC Power’ın geleceğe yön veren bir firmaya dönüştüğünü belirten Yalçıntaş, Fırtına obüsüne yakın zamanda yerli motorların takılacağını, Altay tanklarının seri üretim teslimatlarına da yakında başlayacaklarını bildirdi.

Yalçıntaş, projenin Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç Motoru (TTZA) olarak yeniden adlandırılmasıyla ilgili olarak, “Kardeşlerinin bir adı vardı. Ailenin en küçüğüydü, belki de bu yüzden bir adı yoktu. Bugünden itibaren.” Ailemizin en küçük üyesine isim veriyoruz. Bunu kanıtlıyor, bir platforma güç veriyor, bu yüzden bir ismi hak ediyor. Bu yüzden ona bir isim vereceğiz.” değerlendirmesini yaptı.

“Dosttan düşmana mesaj”

2023’ün BMC yılı olacağını belirten Yalçıntaş, “Büyük bir özenle ektiğimiz tohumların büyüyerek fidana dönüştüğünü görüyoruz. 2023 yılında ileride sağlam ağaçlara dönüşecek çok sayıda fidanımız olacak. ” dedi.

Arifiye ve Sakarya’dan yerli motor teslimatının çok önemli ve sembolik olduğunu belirten Yalçıntaş, şunları söyledi:

“Arifiye fabrikası Türkiye’nin gözbebeğidir. Çok farklı ve önemli bir yeri vardır. Bu motorlar milli motorlardır ve büyük ölçüde yerli motorlardır. Bu anlamda ekonomik bağımsızlığın simgesidir. Bizim de kullandığımız motorlardır. başka hiçbir devletin kısıtlamalarına tabi olmadan dilediğimiz gibi kullanabiliriz.Bu ekonomik bağımsızlıktır.Sakarya Türkiye’nin bağımsızlığında çok değerli bir rol oynamaktadır,bağımsızlığımızın dönüm noktasıdır.Sakarya bizim dönüm noktamızdır. ulusal bağımsızlık, savunmada ekonomik bağımsızlığımın bir göstergesidir. Bu hem dostlara hem de düşmanlara bir açıklamadır.”

“Yurtiçi motorlu yolculuk devam edecek”

BMC Power Genel Müdürü Mustafa Kaval, enerji ve iletim sistemlerinde dışa bağımlılığı en aza indirmek için çalıştıklarını söyledi.

Firma olarak 400’den 1500 beygire kadar güç grubu projeleri yürüttüklerini belirten Kaval, Tuna motor için geliştirme çalışmalarının 2018 yılı Kasım ayında başladığını, farklı iklim ve coğrafi koşullarda yol testlerinin gerçekleştirildiğini anlattı. Erzurum ve Antalya.

Proje kapsamında ilk 20 motorun sevkiyata hazır olduğu bilgisini veren Kaval, şunları kaydetti:

“6 yaşındaki genç şirketimizin ilk seri üretim motorları Vuran araçlarına entegre edilmek üzere yola çıkacak. Araçlar daha sonra Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine girecek. Böylece yerli motorlu taktik tekerlekli araç ortaya çıkmış olacak.” Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine ilk kez dahil oldu. Seri üretim yolculuğumuz çalışmalarımızda başladı. Bu yolculuk Azra, Utku ve Batu motorları ve diğer projelerle devam edecek.”

Törenin ardından BMC Tuğra tırlarına yüklenen yerli motorlar, BMC Vuran çok amaçlı zırhlı araçlarına entegre edilmek üzere şirketin İzmir’deki fabrikasına sevk edildi. Motorlardan 90 tanesi ilk etapta teslim edilecek.

haber-dortdivan.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu