Formula 1 Araçlarında Neden Minimum Ağırlık Sınırı Var?
Formula 1’deki arabalar minimum ölçek kısıtlaması ırkların adil ve sadık olmasını sağlamak için uygulanır. Bu kısıtlama her araçta olması gereken bir durumdur. belirli bir minimum yükekısıtlamayı gösterir.
Bu kuralın amacı; araçlarını olabildiğince hafifletmeye çalışan ekipler avantaj elde etmelerini engeller.
Formula 1’deki araç yükü kısıtlamasına bakalım.
FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) tarafından belirlenir 2023 Formula 1 yönetmeliğine göre Araçların (pilot dahil) minimum yükü 798 kg olarak belirlendi. Bu ölçek aracın sürücüsünü içerir, ancak yakıtı içermez. Araba, 110 kiloya kadaryakıt depolayabilir.
Bu kuralın uygulanması araçlarının ağırlıkları. minimuma indirerek performanslarını artırmalarını engeller. Bu da yarışların daha adil bir şekilde yapılmasını sağlar. Aynı zamanda minimum ölçek kısıtlaması, araçların dayanıklılığı ve güvenliği açısından değerlidir. Daha hafif bir araç, daha büyük bir çarpışmada daha fazla hasar görebilir veya daha tehlikeli olabilir.
Bu tek yük limiti değil. Aşağıdaki tabloda, çeşitli segmentler minimum ölçek limitleri görebilirsin. Yüklü kantarların altında üretilen bölümlerin yarışlarda kullanılması mümkün değildir.
Motor – Güç Ünitesi | En az 150 kilo |
Yakıt | Maksimum 110 kg |
ön kanat | 10 Kg (yaklaşık) |
hale | 7 kilo |
Vites kutusu | 40 Kg (Yaklaşık) |
Takımlar bu kısıtlamaya nasıl bakıyor?
Aslında, en az yük kısıtlaması birçok şirket için değerli değildir. Alfa Romeo Bunun dışında bu yılın başında hiçbir grupta bu limiti aşan bir sorun yaşanmadı. Bu yıl araçlara daha büyük tekerlek takılması için ölçekler çok yüksek ve grupların araçları hafifletmek için çalışmaları devam ediyor.
Aslında bu kısıtlamaların varlığı, grupları güvenlik konusunda önlem almaya itmeyi amaçlamaktadır.
Normalde, eğer bir grup bunu halledebilirse kartondan araba yapıyor ve hafifliğin avantajını olabildiğince kullanır. Öte yandan bu araçların hızlarında şasisi çok hafif olan bir araç mutlaka havalanacaktır. Ayrıca viraj dönüşlerinde araçların yüksek alınları kaza anında büyük riskler oluşturabilmektedir.
Bir diğer nokta da, araçlar teknik olarak güvenlik kısıtlamalarını ve standartlarını karşıladığı sürece durum böyledir. minimum sonun altında inmek mümkün. Bu durumda araçlara ülkemizde kum torbası olarak bilinen kantarlar konur. Aracın kantarı limitlerin altında ise bu kantarlar araç üzerinde olacaktır. nereye yerleştirmeli kadroda kalır. Bu durumun istisnası aşağıdaki pilot ölçektir.
Pilotların ayrıca ölçek sınırları vardır.
Önce ağırlık kısıtlaması geldiğinde, pilotların yükü olağan halindedir. aracın toplam ağırlığına dahil olmuştu. Bu nedenle pilotlardan oldukça zayıf olmaları istendi. Aslında arabaları geliştirmek isteyen ekiplerin pilotlar için belirlediği yükler sağlıksız olabiliyordu.
Bu nedenle bugün pilotların yükü için farklı bir kısıtlama getirildi. pilotlar en az 80 kilo olmalı. Elbette birçok pilot bu ağırlığın altında. Pilot kantarını dengelemeye çalışan gruplar, kum torbalarını aracın pilot kabinine yerleştirmek zorundadır. Pilot yükü ayakkabı, kask, tulum vb. içerir. Yarıştan önce ve sonra pilotların yükü ölçülür, yarış sonunda bu ölçülere göre en az ağırlığı ölçülmelidir.